سامانه تولید توان توربین گاز کلاس HA

سامانه تولید توان توربین گاز کلاس HA جنرال الکتریک [فیلم]

آشنایی با سامانه تولید توان توربین گاز کلاس HA جنرال الکتریک

جنرال الکتریک توربین گاز روزآمد کلاس HA را برای مصارف نیروگاهی عرضه کرده‌است. بطور کلی، پروژه ایجاد یک نیروگاه را می‌توان به سه بخش کلی تقسیم کرد:

– مجموعه تولید توان

– یکپارچه‌سازی تجهیزات

– ساخت‌‌و‌ساز و راه‌اندازی

سامانه تولید توان توربین گاز کلاس HA شامل توربین گاز، توربین بخار، ژنراتور، تجهیزات کمکی و ژنراتور بازیافت حرارتی بخار است. توربین گاز، سوخت گاز طبیعی یا سوخت مایع را با آلایندگی بسیار کمتر نسبت به سوخت زغال‌سنگ، به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند.

فناوری پیشرفته توربین گاز در حوزه مواد، خنک‌کاری، آب‌بندی و احتراق به ماشین این امکان را می‌دهد دمای اشتعال بیشتری ایجاد کند که منجر به افزایش بهره‌وری نیروگاه می‌شود و برای مشتریان خود صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به همراه دارد.

ژنراتور بازیافت حرارتی بخار، از انرژی خروجی بازیافت‌شده توربین گاز استفاده می‌کند تا برای توربین بخار، آب را به بخار تبدیل کند. توربین بخار از این بخار تولیدشده برای تولید انرژی مکانیکی بیشتر، بدون استفاده بیشتر از سوخت و بدون تولید آلایندگی بیشتر استفاده می‌کند. در نهایت، ژنراتور این انرژی مکانیکی را به برق تبدیل می‌کند.

تجهیزات کمکی و کنترل‌ها، سامانه‌های جانبی هستند که تجیهزات دوار را به نیروگاه متصل می‌کنند. سامانه‌های کنترل الکتریکی، نیروگاه را قادر می‌سازند تا به شکل کارآمد و انعطاف‌پذیر و با قابلیت اطمینان بالا به عملکرد خود ادامه دهد. در این بخش، بخار آب وارد توربین بخار می‌شود و پس از آن توسط کندانسور دوباره به مایع تبدیل می‌شود و به ژنراتور بازیافت حرارتی بخار برمی‌گردد.

بخش تعادلی نیروگاه همچنین شامل تجهیزات کنترل است تا انباشته‌شدن آلاینده‌های ناشی از خروجی بازیافت حرارتی بخار را رصد کند.  سامانه کنترل توزیع‌شده DCS، کنترل‌های تجهیزات دوار و کل نیروگاه را با هم ادغام می‌کند تا به تضمین کارکرد ایمن و کارآمد کمک کند. سایر تجهیزات، شامل لوله‌کشی‌‌ها، شیرآلات و تجهیزات الکتریکی برای اتصال سامانه‌های سوخت، بخار و آب مورداستفاده قرار می‌گیرند.

” ببینید: اولین توربین گاز کلاس HA جنرال الکتریک در تایلند [فیلم]

منبع:

GE

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها