پره توربین گاز

سرمایه‌گذاری گازپروم برای ساخت پره توربین

ساخت پره توربین گاز توسط گازپروم

به نقل از خبرگزاری اینترپراکس، گزارش شده که بخش فناوری‌های ریخته‌گری هلدینگ انرژی گازپروم قصد دارد یک مرکز تولید پره توربین گاز را در منطقه اقتصادی ویژه تولا راه‌اندازی کند. توافق‌نامه اولیه برای این پروژه در نشست بین‌المللی اقتصادی سنت‌پترزبورگ در ماه گذشته میلادی به امضا رسید. گازپروم بیش از ۱۳ میلیارد روبل معادل ۱۴۴ میلیون دلار بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌است. انتظار می‌رود دستکم ۵۱۴ فرصت شغلی در این مرکز ایجاد شود.

بنابر گزارش منتشرشده، ظرفیت سالانه این مرکز معادل ریخته‌گری بیش از ۳۴ هزار قطعه مختلف بخش داغ توربین گاز با کاربردهای محرک مکانیکی و تولید برق نیروگاهی برآورد شده‌است. فعالیت‌های عمرانی پروژه برای ساخت این مرکز شروع شده‌است. انتظار می‌رود نخستین نمونه پره توربین گاز تولیدی در این مرکز تا سال ۲۰۲۵ عرضه شود و از سال ۲۰۲۷، ظرفیت تولید انبوه پره در آن به مرحله بهره‌برداری عملیاتی برسد. گازپروم قصد دارد نیاز خود برای تامین پره‌های توربین با کاربردهای صنعتی و دریایی را از تولیدات این مرکز تامین کند.

” بخوانید: اجزای تشکیل دهنده پره توربین: ریشه‌ها، شراود و ایرفویل

بنابر اعلام مقامات ارشد دولتی در منطقه تولا،‌ دو پروژه سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی زیرساخت‌های صنعتی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد روبل و ۵۰۰ میلیون روبل در منطقه اقتصادی ویژه اوزلاوایا در دست اقدام است. این منطقه ویژه اقتصادی از آوریل ۲۰۱۶ در مساحتی معادل ۴۷۱ هکتار آغاز بکار کرده‌است. بر اساس طرح توسعه مصوب، انتظار می‌رود تاسیسات این منطقه ویژه اقتصادی تا هزار هکتار در آینده‌ای نزدیک افزایش یابد.

منبع:

menafn

#پره توربین گازی #توربین گاز صنعتی #گازپروم

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها