نیروگاه حمریه

نیروگاه ۱.۸ گیگاواتی امارات وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شد

آغاز بهره‌برداری از نیروگاه حمریه

نیروگاه حمریه متعلق به اداره برق، آب و گاز شارجه (SEWA) واقع در امارات متحده عربی، قبل از شروع کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در این کشور، وارد بهره‌برداری عملیاتی شد و ۱.۸ گیگاوات برق به شبکه توزیع برق منطقه شارجه اضافه کرد. بنابر ادعای شرکت GE Vernova‌، نیروگاه سیکل ترکیبی حمریه بیشترین بهره‌وری را در میان نیروگاه‌های گازسوز در منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) دارد و به کاهش آلایندگی کربن تولیدشده در شارجه کمک می‌کند.

سه واحد توربین گاز پرقدرت GE9HA.01 نصب‌شده در این نیروگاه، بهره‌وری بیشتری را نسبت به تاسیسات قبلی نصب‌شده در امارات دارند که این امر منجر به تولید ۱.۸ گیگاوات توان بیشتر همراه با تولید کمتر سالانه ۴ میلیون تن آلایندگی دی‌اکسیدکربن در مقایسه با تولید همان مقدار برق با فناوری قدیمی می‌شود.

بخش کسب‌وکارهای نیروگاهی جنرال الکتریک موسوم به GE Vernova، پیمانکار کلید در دست بخش‌های مهندسی، تدارکات و خدمات ساخت‌وساز است و سه واحد توربین گاز پرقدرت GE9HA.01، سه واحد ژنراتور H84، سه واحد توربین بخار STF-D650، سه واحد ژنراتور A74 و سه واحد ژنراتور بازیافت حرارتی بخار را برای این نیروگاه تامین کرد‌ه‌است. این شرکت همچنین قصد دارد تامین قطعات و خدمات تعمیر و نگهداری را برای تاسیسات تولید توان نیروگاه حمریه تا ۲۵ سال انجام دهد.

شرکت برق، آب و گاز شارجه متعهد شده تا پاسخگوی نیاز روزافزون برق این منطقه باشد و کشور امارات را در رسیدن به هدف آلایندگی صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ حمایت کند. نیروگاه حمریه بخشی از نقشه راه سال ۲۰۳۰ شرکت SEWA برای تقویت شبکه برق شارجه با تولید آلایندگی کمتر است. این منطقه برای تامین ۴۰ درصد برق خود، با شرکت‌های پیشرو فناوری همچون جنرال الکتریک و شیپکو همکاری کرده‌است.

فناوری توربین گاز کلاس اچ جنرال الکتریک، دو رکورد جهانی برای بهر‌ه‌وری سیکل ترکیبی را ثبت کرده‌است. تا امروز ۱۴۰ واحد از این ماشین‌ها سفارش‌گذاری شده‌اند و مجموع ساعات عملیاتی آن‌ها به بیش از ۱.۸ میلیون ساعت رسیده‌است. فناوری این توربین گاز برای کمک به تثبیت شبکه برق با ظهور بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر، انعطاف‌پذیری بسیار بالایی داشته و زمان روشن و خاموش‌شدن آن کوتاه است.

” بخوانید: توربین‌های گاز کلاس اچ جنرال الکتریک رکورد جدیدی ثبت کردند

این ماشین امکان استفاده از سوخت ۵۰ درصدی هیدروژن در ترکیب با گاز طبیعی را دارد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، این مقدار در آینده به ۱۰۰ درصد نیز خواهد رسید.

منبع:

dieselgasturbine

#جنرال الکتریک #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی #نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها