سفارش سرویس بلندمدت در نیجریه

جنرال الکتریک سفارش سرویس بلندمدت در نیجریه دریافت کرد

سفارش سرویس بلندمدت در نیجریه

جنرال الکتریک از امضای قرارداد با یک شرکت نیجریه‌ای برای ارائه خدمات تعمیر، نگهداری و پشتیبانی از توربین گاز پرقدرت GT13E2 تا سال ۲۰۳۱ خبر می‌دهد. دولت نیجریه سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را برای بروزرسانی و افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاهی خود تخصیص داده‌است. مدیرعامل بخش آفریقایی شرکت GE Vernova، در حاشیه امضای این قرارداد با شرکت FIPL، از تمایل جنرال الکتریک برای افزایش سهم خود در بازار نیروگاهی آفریقا خبر داد.

بنابر گزارش‌های منتشرشده در تابستان سال جاری، نیجریه ساخت یک نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز طبیعی را آغاز کرده‌است. انتظار می‌رود نیروگاه گواگوالادا با ظرفیت ۱۳۵۰ مگاوات پس از رسیدن به مرحله عملیاتی ۱۱ درصد از برق موردنیاز نیجریه را تامین کند. سوخت این نیروگاه از منابع گاز طبیعی نیجریه تامین می‌شود. این نیروگاه که در نزدیکی آبوجا پایتخت نیجریه واقع شده، در قالب سه فاز تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد و شرکت GE Vernova به‌عنوان یکی از پیمانکاران اصلی در تامین تجهیزات و اجرای پروژه به شمار می‌رود. شرکت دولتی نفت و انرژی نیجریه در اوایل ماه اوت سال ۲۰۲۳، آغاز رسمی فعالیت‌های عمرانی این پروژه را اعلام کرد.

بحران تامین برق دامن بسیاری از کشورهای آفریقایی را گرفته و نیجریه به‌عنوان بزرگترین اقتصاد قاره سیاه و همچنین پرجمعیت‌ترین کشور آفریقایی با ۲۲۴ میلیون نفر جمعیت، برنامه مفصلی را برای رفع این مشکل در دست اجرا دارد. نیجریه که در میان ۱۰ صادرکننده برتر گاز مایع طبیعی جهان قرار دارد، بزرگترین منابع گاز طبیعی در قاره آفریقا را نیز در اختیار دارد.

بنابر اعلام مقامات دولتی نیجریه، فاز اول ساخت نیروگاه گواگوالادا با مشارکت GE Vernova و یک شرکت چینی و چندین شرکت محلی تا پایان سال آینده میلادی تکمیل می‌شود.

منبع:

businessday

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها