شرکت آلمانی موتورهای هوایی MTU

سفارش‌های جذاب برای قطعه‌ساز آلمانی موتورهای هوایی در ایرشو دبی

سفارش‌های دریافتی شرکت آلمانی موتورهای هوایی MTU

بنابر اعلام شرکت آلمانی موتورهای هوایی MTU حضور در ایرشو دبی ۲۰۲۳ برای این مجموعه بسیار پرمنفعت بوده‌است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، مجموع سفارش‌های دریافتی توسط این شرکت آلمانی در نمایشگاه هوایی بین‌المللی دبی، از مرز نیم میلیارد دلار تجاوز کرده‌است. ارزیابی کلی سفارش‌های دریافتی نه تنها نشان از بازگشت رونق به صنعت حمل و نقل هوایی غیرنظامی جهان است، بلکه به طور خاص در مورد سفارش‌های دریافتی MTU، می‌توان آن را نشانه‌ای از واکنش مثبت بازار در بخش جت‌های مسافربری پهن‌پیکر قلمداد کرد.

” بخوانید: ثبت ششصد میلیون دلار قرارداد برای MTU در نمایشگاه هوایی فارنبرو

شرکت هواپیمایی امارات بزرگترین سفارش را به MTU داده که در قالب آن این شرکت آلمانی بخشی از قطعات ۲۲۰ دستگاه موتور GE9X را تولید خواهد کرد. انتظار می‌رود این موتورهای توربوفن پرقدرت بر روی هواپیماهای مسافربری بوئینگ B777X نصب شوند. شرکت MTU چهار درصد از قطعات موتور GE9X را می‌سازد. این قطعات عمدتا شامل بخش مرکزی توربین هستند.

از دیگر مشتریان MTU در ایرشو دبی ۲۰۲۳، می‌توان به شرکت هواپیمایی آنگولا و شرکت هوایی سلطنتی مراکش اشاره کرد. شرکت آنگولایی سفارشی برای ۹ دستگاه موتور GEnx-1B برای تامین نیروی پیشرانش بوئینگ B787 دریم‌لاینر و خطوط هوایی مراکش نیز سفارشی برای ۴ دستگاه از این موتورها ارائه کرده‌است. سهم شرکت آلمانی MTU در ساخت قطعات GEnx به ۶.۵ درصد می‌رسد.

سفارش‌های دریافتی توسط MTU در نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۳، تنها به موتورهای توربوفن پرقدرت جهت نصب بر روی هواپیماهای مسافربری پهن‌پیکر خلاصه نمی‌شود. این شرکت همچنین سفارش بزرگی برای مشارکت در تامین موتورهای توربوفن دنده‌ای PW1500G برای نصب بر روی هواپیماهای ایرباس A220 شرکت ایربالتیک دریافت کرده‌است.  شرکت آلمانی MTU، مجموعا ۱۷ درصد از قطعات موتور PW1500G را می‌سازد که شامل قطعات بخش کمپرسور پرفشار، بخش توربین کم‌فشار و همچنین براش سیل است.

شرکت موتورهای هوایی MTU، به‌عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های قطعه‌ساز موتورهای هوایی جهان شناخته می‌شود. بنابر ادعای این شرکت، موتورهای نصب‌شده بر روی ۳۰ درصد از ناوگان عملیاتی هواپیماهای مسافربری جهان، از قطعات MTU استفاده می‌کنند. این شرکت همچنین حضور فعالی در بخش سرویس برای خدمات تعمیر، بازسازی و نگهداری موتورهای هوایی و توربین‌های گاز صنعتی ایفا می‌کند. بنابر آخرین گزارش مالی این شرکت، مجموع فروش سال ۲۰۲۲ از مرز ۵.۳ میلیارد یورو عبور کرده‌است. در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار نفر در دفاتر مختلف MTU در نقاط مختلف دنیا مشغول بکار هستند.

” بخوانید: عرض اندام موتورهای چینی در نمایشگاه هوایی شانگهای

منبع:

marketscreener

#موتور هوایی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها