حمایت از اوکراین

توربین گاز و تجهیزات نیروگاهی هدیه ژاپن به اوکراین

حمایت از اوکراین توسط ژاپن

ژاپن در چارچوب حمایت از اوکراین تجهیزات نیروگاهی شامل ۵ واحد توربین گاز مجموعا با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات و ۷ واحد ترانسفورماتور بزرگ را خریداری کرده‌است. این خبر در حاشیه ملاقات مقامات ارشد دولت ژاپن با همتایان خود در کی‌یف اعلام شد. همچنین تصریح شد که منابع مالی برای خرید این تجهیزات، توسط آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن موسوم به جیکا و برنامه توسعه سازمان ملل UNDP تامین شده‌است.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، طی دوسال اخیر غرب حمایت همه‌جانبه‌ای را از اوکراین انجام داده‌است. در پروژه اخیر، تامین این تجهیزات با هدف پشتیبانی از شبکه تولید و توزیع برق در این کشور جنگ‌زده انجام شده‌است. اگرچه نوع دقیق توربین گاز خریداری‌شده توسط ژاپن اعلام نشده، اما گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که این ماشین‌ها باید از نوع H25 محصول شرکت میتسوبیشی باشد. قرار است این تجهیزات در نقاط مختلف اوکراین به کار گرفته شوند.

دولت اوکراین ضمن ابراز خرسندی از این اقدام ژاپن، اعلام کرده که راهبرد وزارت انرژی این کشور بر تمرکز زدایی از زیرساخت‌های تولید برق و انرژی در این کشور است و مدعی شده که تجهیزات دریافتی از ژاپن، در تامین برق موردنیاز ۵ میلیون شهروند اوکراینی به کار گرفته خواهد شد. همچنین اعلام شده که بانک اروپایی بازسازی و توسعه، در مراحل اولیه این پروژه در تامین مالی برای خرید ۷ واحد ترانسفورماتور خودکار که قرار است به شرکت Ukrenergo تحویل داده شود، مشارکت داشته‌است.

منبع:

interfax

#میتسوبیشی #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها