آغاز تست تونل باد موتور روتور باز سافران

تست تونل باد موتور روتور باز

شرکت فرانسوی سافران سازنده موتورهای هوایی، از آغاز آزمایش‌های تونل باد موتور اثباتگر فناوری رایز خبر داد. این موتور توربوفن با طراحی مبتنی بر روتور باز، به‌عنوان نسل آینده موتورهای تامین‌کننده نیروی پیشرانش جت‌های مسافربری میان‌برد توسعه یافته‌است. شرکت آمریکایی جنرال الکتریک شریک سافران در این پروژه است که هدف از آن، دستیابی موتور توربوفن با روتور باز با کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت و آغاز بهره‌برداری عملیاتی در دهه میلادی آینده است.

” بخوانید: ابهام در آینده موتورهای هوایی روتور باز

تحلیلگران صنعت هوانوردی، از رایز به‌عنوان یکی از گزینه‌های معتمد برای جایگزینی موتور توربوفن روزآمد لیپ یاد می‌کنند. موتور لیپ محصول شرکت CFM اینترنشنال، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک سافران و جنرال الکتریک، بر روی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷مکس و بیش از نیمی از جت‌های مسافربری ایرباس A320neo نصب شده‌است. بخش قابل‌توجهی از برنامه دریافت تاییدیه صلاحیت پروازی برای این موتور، بر روی عملکرد پره‌ها و مقاومت آن‌ها در برابر هرگونه آسیب و شکست احتمالی است.

مدیران ارشد شرکت سافران در آغاز برنامه آزمایش تونل باد موتور رایز در تاسیسات مودان در مناطق کوهستانی آلپ فرانسه، مدل مقیاس‌شده یک پنجم آن را در معرض دید خبرنگاران قرار دادند. فرانسه این تونل باد را با استفاده از دانش فنی، تجهیزات و مستندات بدست‌آمده از آلمان پس از پیروزی در جنگ جهانی دوم راه‌اندازی کرده‌است. این تونل باد زیر نظر سازمان پژوهش‌های هوافضای فرانسه موسوم به اونرا اداره می‌شود و سهم زیادی در توسعه پروژه‌های هوافضایی این کشور دارد.

بنابر اعلام شرکت سافران، نزدیک به ۲۰۰ ساعت تست تونل باد برای نمونه اثباتگر فناوری موتور رایز در این مرکز در نظر گرفته شده‌است.

منبع:

reuters

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها