آنسالدو انرجیا توربین گاز روزآمد خود را با سوخت هیدروژن آزمایش کرد

آزمایش توربین گاز GT36 با سوخت هیدروژن

آنسالدو انرجیا با آزمایش توربین گاز پرقدرت روزآمد خود با سوخت هیدروژن به پیشتازان عرصه تولید انرژی پاک پیوست. این شرکت فناوری ایتالیایی در آزمایشی که در کلن آلمان در قالب پروژه FLEX4H2 انجام شد، عملکرد پایدار توربین گاز پرقدرت GT36 با استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی سوخت هیدروژن را به اثبات رساند.

دستاورد جدید آنسالدو انرجیا عمدتا مبتنی بر بکارگیری فناوری احتراق پیاپی فشار ثابت موسوم به CPSC‌ و ترکیب آن با قابلیت استفاده از سوخت هیدروژن محقق شده‌است. در قالب این آزمایش، اثبات شد که توربین گاز کلاس اچ روزآمد آنسالدو انرجیا موسوم به GT36، قابلیت تغییر سوخت از گاز طبیعی به هیدروژن را بدون بروز هیچ مشکلی برای کارایی و عملکرد خود دارد.

در قالب آزمایش فشار بالای انجام‌شده، عملکرد این ماشین برای ترکیب‌های مختلف سوخت هیدروژن، از صفر تا ۱۰۰ درصد مورد ارزیابی قرار گرفت و بنابر ادعای آنسالدو انرجیا، این انعطاف‌پذیری عملیاتی دستاورد مهمی برای توربین‌های گاز بزرگ پرقدرت به شمار می‌رود.

آنسالدو انرجیا پروژه FLEX4H2 را از ژانویه سال ۲۰۲۳، با کمک مالی دریافتی از برنامه هیدروژن پاک اروپا آغاز کرد. هدف از این برنامه طراحی، توسعه و صحه‌گذاری یک سامانه احتراق ویژه توربین گاز صنعتی با قابلیت استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی سوخت هیدروژن اعلام شده‌است. بر اساس نتایج بدست آمده در آزمایش‌های اخیر، سطح فناوری ۶ برای فناوری احتراقی جدید توسعه‌یافته توسط آنسالدو انرجیا مورد تایید و صحه‌گذاری فنی قرار گرفت.

منبع:

bnnbreaking

#آنسالدو انرجیا #توربین گاز صنعتی #سوخت هیدروژن #آلایندگی زیست محیطی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها