توربین گاز هیدروژن‌سوز

توربین گاز هیدروژن‌سوز آمریکایی در استرالیا عملیاتی شد

توربین گاز هیدروژن‌سوز آمریکایی

شرکت انرژی استرالیا از آغاز بهره‌برداری عملیاتی از نیروگاه ۳۲۰ مگاواتی تالاوارا خبر می‌دهد. در قالب این پروژه، نخستین واحد نیروگاهی پشتیبان شبکه تولید و توزیع برق استرالیا به قابلیت استفاده از ترکیب هیدروژن و گاز طبیعی به‌عنوان سوخت دست یافته‌است. استرالیا برای ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه سیکل باز، بالغ بر ۱۹۶ میلیون دلار خرج کرده‌است.

شرکت آمریکایی GE Vernova، یک واحد توربین گاز ۵۰ هرتزی ۹F.05 را در این نیروگاه نصب و راه‌اندازی نموده‌است. انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۵، امکان استفاده از ترکیب ۵ درصدی هیدروژن در سوخت این نیروگاه محقق شود و به تدریج میزان هیدروژن در سوخت آن افزایش یابد.

شرکت انرژی استرالیا در قالب پروژه دیگری در جنوب سیدنی، یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۴۰ مگاواتی را راه‌اندازی کرده که به توربین گاز روزآمد GT26 محصول شرکت ایتالیایی آنسالدو انرجیا مجهز است. این نیروگاه جایگزین نیروگاه قدیمی گازسوز ۳۲۰ مگاواتی در این منطقه می‌شود که از سال ۱۹۸۹ عملیاتی بوده‌است.

جنرال الکتریک علاوه بر توربین گاز ۹F.05، تجهیزات دیگری شامل ژنراتور A78، ترانسفورماتور و سامانه کنترل نیروگاهی ویژه خود را در نیروگاه ۳۲۰ مگاواتی تالاوارا نصب کرده‌است. جنرال الکتریک اولین توربین گاز کلاس اف خود را در سال ۱۹۹۱ عرضه کرده و از آن زمان تاکنون، بیش از ۴۵۰ سفارش برای ماشین‌های سری GE9F دریافت کرده‌است.

منبع:

powermag

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #سوخت هیدروژن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها