سفارش جدید برای توربین گاز مشتق از موتور هوایی جنرال الکتریک از استرالیا

توربین گاز مشتق از موتور هوایی جنرال الکتریک در استرالیا

واحد کسب‌وکارهای نیروگاهی شرکت GE Vernova از دریافت سفارشی برای ۱۲ واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM2500XPRESS جهت نصب در نیروگاهی در منطقه وسترن داونز در استان کوئینزلند استرالیا خبر می‌دهد. ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه جدید با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات در راستای برنامه‌های توسعه‌ای دولت محلی کوئینزلند تعریف و تدوین شده‌است. این نیروگاه جهت پشتیبانی از شبکه توزیع برق سراسری استرالیا راه‌اندازی می‌شود و به‌عنوان پشتیبان از نیروگاه‌های خورشیدی و بادی منطقه در شرایط پیک مصرف حمایت خواهد کرد.

در مراحل اولیه راه‌اندازی، امکان استفاده از ترکیب ۳۵ درصدی هیدروژن سبز به‌عنوان سوخت در این نیروگاه وجود دارد، اما انتظار می‌رود در طی ۱۰ سال آینده امکان استفاده ۱۰۰ درصدی از هیدروژن به‌عنوان سوخت فراهم شود. انتظار می‌رود این نیروگاه تا سال ۲۰۲۶ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شود و برق موردنیاز ۱۵۰ هزار خانوار در منطقه بریزبن را تامین خواهد کرد.

قابلیت راه‌اندازی سریع توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی جنرال الکتریک، امکان عملیاتی‌شدن این نیروگاه در مدت کمتر از ۵ دقیقه پس از راه‌اندازی اولیه را فراهم می‌کند. دولت محلی کوئینزلند برآورد کرده که تا سال ۲۰۴۰، استفاده از هیدروژن سبز در مصارف صنعتی، علاوه بر ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی، بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار به اقتصاد این منطقه کمک خواهد کرد.

بسته نیروگاهی LM2500XPRESS محصول GE Vernova، بر اساس فناوری توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM2500 توسعه یافته‌است. بیش از ۹۵ درصد از اجزای این بسته نیروگاهی در کارخانه اصلی نصب می‌شود و ساختار ماژولار آن امکان نصب و راه‌اندازی سریع در محل نیروگاه را فراهم می‌کند. خانواده توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی LM2500، تاکنون بالغ بر ۱۲۰ میلیون ساعت کارکرد عملیاتی را به ثبت رسانده‌اند. مونتاژ بسته‌های نیروگاهی LM2500XPRESS در تاسیسات مرکز تعالی ساخت جنرال الکتریک در مجارستان انجام می‌شود.

منبع:

ge

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز مشتق از موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها