سفارش برای موتورهای توربوفن لیپ

سفارش برای موتورهای توربوفن لیپ توسط شرکت بزرگ چینی

سفارش برای موتورهای توربوفن لیپ

هلدینگ تامین و اجاره هواپیماهای تجاری چین موسوم به CALC، از سفارش موتورهای توربوفن روزآمد LEAP-1A محصول شرکت CFM اینترنشنال برای تامین نیروی پیشران ۲۰ فروند جت تجاری ایرباس A320neo و A321neo خبر می‌دهد. انتظار می‌رود تحویل این موتورها، از سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

هلدینگ چینی CALC در حال حاضر ۹۳ فروند هواپیما مجهز به موتورهای CFM56 شامل نمونه‌های ۵بی و ۷بی را در اختیار دارد که به ۲۰ کاربر مختلف اجاره داده شده‌اند. همچنین این شرکت ۳۸ فروند هواپیمای مجهز به موتورهای لیپ تحت مالکیت خود دارد که توسط ۱۰ کاربر مختلف مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

انتظار می‌رود با درنظرگرفتن سفارش جدید و هواپیماهای در صف انتظار برای تحویل به CALC تا ۲۰۲۴، مجموع هواپیماهای ایرباس A320neo و A321neo تحت مالکیت این شرکت مجهز به موتورهای LEAP-1A به ۶۶ فروند می‌رسد. مصرف سوخت موتورهای خانواده لیپ نسبت به نمونه‌های مشابه ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته و میزان آلایندگی دی‌اکسیدکربن نیز پایین‌تر است.

همچنین در مقایسه با موتورهای نسل قبلی خود، به میزان قابل ملاحظه‌ای نویز ایجادشده توسط این موتور کمتر شده‌است. از زمان عرضه نخستین نمونه‌های موتور لیپ در سال ۲۰۱۶، بالغ بر ۳۵ میلیون تن آلایندگی دی‌اکسیدکربن توسط این موتورها حذف شده‌است.

منبع:

asianaviation

#CFM اینترنشنال #موتور لیپ #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها