شرکت های هواپیمایی چینی

سفارش موتورهای جنرال الکتریک توسط شرکت های هواپیمایی چینی

موتورهای جنرال الکتریک و شرکت های هواپیمایی چینی 

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و شرکت CFM اینترنشنال، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک جنرال الکتریک و سافران، از دریافت سفارش از شرکت های هواپیمایی چینی برای موتورهای توربوفن GENX-1B و LEAP-1B خبر می‌دهند. توافق نهایی بر سر این سفارش‌ها، در روزهای اول ماه نوامبر سال جاری میلادی با مشتریان چینی انجام شده‌است.

شرکت هواپیمایی چاینا ایسترن که مقر اصلی آن در شانگهای واقع شده ۲۵ دستگاه موتور توربوفن پرقدرت GENX برای نصب بر روی هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷دریم‌لاینر خود سفارش داده‌است. این در حالی است که شرکت هواپیمایی چینی ژیامن نیز توافق‌نامه‌ای را به CFM اینترنشنال برای چندین دستگاه موتور توربوفن روزآمد لیپ به امضا رسانده‌است.

اخبار مربوط به نوشتن این توافقات در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در شانگهای اعلام شد. جنرال الکتریک اعلام کرده که علاوه بر فروش ۲۵ دستگاه موتور GENX، خدمات تعمیر، نگهداری و پشتیبانی از ناوگان این موتورها را نیز در اختیار شرکت چاینا ایسترن قرار خواهد داد.

شرکت هواپیمایی چاینا ایسترن در سال ۲۰۱۶، سفارشی برای خرید ۱۵ فروند جت مسافربری B787 به بوئینگ ارائه کرد. تحویل این هواپیماهای پهن‌پیکر از سال ۲۰۱۸ آغاز شد و شرکت چینی مذکور هم‌اکنون ۱۰ فروند از این هواپیماها را در ناوگان عملیاتی خود دارد. بنابر اعلام بوئینگ، پنج فروند دیگر از هواپیماهای دریم‌لاینر در آستانه تحویل‌دهی به چاینا ایسترن هستند.

شرکت هواپیمایی ژیامن نیز که اخیرا موتورهای لیپ را سفارش داده، نزدیک به ۴۰ فروند جت مسافربری باریک‌پیکر ایرباس، شامل ۲۵ فروند A320neo و ۱۵ فروند A321neo را در اختیار دارد. شرکت ژیامن پیش از این، قرارداد تعمیر، نگهداری و پشتیبانی از ناوگان موتورهای CFM56 و لیپ خود را با سازنده این موتور به امضا رسانده بود. ناوگان عملیاتی این شرکت شامل ده فروند ایرباس A321neo، ده فروند بوئینگ ۷۳۷مکس و ۱۲۰ فروند بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ است. همچنین سفارش قطعی برای ۴۲ فروند خانواده ایرباس A320neo و ۲۵ فروند بوئینگ ۷۳۷مکس۸ توسط این شرکت ارائه شده‌است.

منبع:

flightglobal

#جنرال الکتریک #CFM اینترنشنال #بوئینگ #ایرباس #موتور توربوفن #موتور لیپ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها