میکروتوربین‌های آمریکایی

جایگزینی میکروتوربین‌های آمریکایی با محصولات بومی در میادین نفت و گاز روسیه

جایگزینی میکروتوربین‌های آمریکایی با نمونه‌ها بومی

بنابر گزارش خبرگزاری اینترفاکس، تیمی متشکل از شرکت‌های LUKOIL و پرم توربین‌های گاز کوچک روسی موسوم به کادوی، تولید‌شده در کارخانجات کالوگا را با میکروتوربین‌های آمریکایی مستقر در میادین نفت و گاز در مناطق جنوبی روسیه جایگزین می‌کنند. در فاز اول این برنامه بومی‌سازی، نصب ۲۰ واحد توربین گاز کوچک روسیه کادوی، در میادین اصلی نفت و گاز در جنوب روسیه در دستورکار قرار دارد.

” بخوانید:‌ ساخت ۱۷ توربین گاز بومی برای خطوط انتقال گاز روسیه در سال ۲۰۲۳

این تجهیزات در تولید سالانه ۵ میلیون مترمکعب گاز مایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. سه دستگاه از این توربین‌های گاز کوچک بومی در سال ۲۰۲۳ نصب و راه‌اندازی شده‌اند. همچنین انتظار می‌رود در سال جاری میلادی ۱۵ واحد دیگر در چهار منطقه مختلف از میادین نفت و گاز جنوب روسیه مورد بهره‌برداری قرار گیرد. علاوه بر این، مقرر شد که میکروتوربین‌های گاز آمریکایی کپستون، به تدریج از سال ۲۰۲۷ به طور کامل از خدمت عملیاتی کنار گذاشته شوند.

شرکت پرم، وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، مدعی است که توربین‌های گاز سبک کادوی انعطاف‌پذیر بوده و قابلیت استفاده از ترکیب متنوعی از سوخت‌ها شامل گازوئیل، گاز طبیعی، گاز مایع، ترکیب پروپان و بوتان و کروزین را دارد. این ماشین‌های تولید توان کوچک، هم به صورت مستقل و در حالت اتصال شبکه قابلیت کارکرد دارند.

تیم اجرایی این پروژه، در حال حاضر بر بخش‌هایی از میادین نفت و گاز روسیه متمرکز است که مجموعا ذخایری معادل بیش از یک میلیارد تن نفت قابل استحصال در آن وجود دارد.

منبع:

interfax

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها