شرکتهای هواپیمایی بهرهبردار جت مسافربری ای۲۲۰ ملزم شدهاند تا کمپرسور کمفشار موتورهای پرتاندویتنی، پیدبلیو۱۵۰۰جی را بطور ویژه مورد بازرسی قرار دهند. این رهنمود ایمنی، توسط سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (افایای) پس از وقوع دو حادثه در تاریخ ۱۵ ژوئیه و ۱۶ سپتامبر، برای هواپیماهای ای۲۲۰-۳۰۰ سوئیس ایر صادر شد. بر این اساس، بهرهبرداران این هواپیما که مجهز به موتور پرتاندویتنی مذکور هستند، باید بازرسی اولیه و دورهای منظم را با تمرکز بر پرههای هدایتکننده ورودی و طبقات کمفشار کمپرسور در دستور کار خود قرار دهند.
در دو حادثه گزارششده توسط سوئیس ایر، روتور طبقه اول کمپرسور دچار نقص شده و مشکلاتی را برای ادامه مطمئن پرواز هواپیما ایجاد کردهاست. رهنمود صادر شده توسط افایای، انجام این بازرسیها برای موتورهای پیدبلیو۱۵۰۰جی با کمتر از ۳۰۰ سیکل پروازی را الزام آور کردهاست. بازرسی اولیه باید در ۵۰ سیکل نخستین انجام شود و در هر ۵۰ سیکل پروازی بعدی بازرسی دورهای تا رسیدن به آستانه ۳۰۰ سیکل پروازی ادامه خواهد داشت.
منبع:
*یک میلیون ساعت عملیاتی برای موتورهای ایرباس ای۲۲۰
*امریه جدید برای بهروزرسانی سامانه کنترل موتور هواپیماهای ایرباس ای۲۲۰
*چالش در سوئیسایر: نقص فنی پیاپی در موتور ناوگان تازهنفس ای۲۲۰