انگلستان

ممنوعیت پرواز هواپیماهای بوئینگ۷۷۷ در حریم هوایی انگلستان

انگلستان بطور موقت پرواز هواپیمای مسافربری بوئینگ۷۷۷ مجهز به موتورهای توربوفن پرت‌اندویتنی پی‌دبلیو۴۰۰۰ را در حریم هوایی خود ممنوع اعلام کرده‌است. این تصمیم پس از وقوع حادثه هوایی اخیر برای یک فروند بی۷۷۷ شرکت یونایتد ایرلاینز در دِنور کلرادو اتخاذ شد. وزیر حمل و نقل بریتانیا این خبر را در صفحه شخصی خود در توییتر نیز اعلام کرده‌است.

سازمان هواپیمایی کشوری انگلستان در بیانیه خود تاکید کرده که این نوع موتور توسط هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی در انگلستان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما برخی از ایرلاین‌های آمریکایی، ژاپنی و کره‌جنوبی از این موتور پرت‌‌اندویتنی بر روی هواپیماهای بوئینگ۷۷۷ خود بهره می‌گیرند که پرواز پرنده‌های آنها مجهز به موتور مذکور در حریم هوایی انگلستان موقتا ممنوع شده‌است.

ژاپن نیز تصمیم مشابهی گرفته و علت اتخاذ این تصمیم، علاوه‌ بر حادثه برای هواپیمای یونایتد ایرلاینز، وقوع حادثه مشابه برای یک فروند جت مسافربری بوئینگ۷۷۷ خطوط هوایی ژاپن در دسامبر ۲۰۲۰ بود. در آن سانحه، موتور سمت راست هواپیمای ژاپنی از نوع پی‌دبلیو۴۰۰۰ دچار مشکل شد و هواپیما بطور اضطراری در فرودگاه بین‌المللی اوکیناوا به زمین نشست.

 

منبع:

airwaysmag

 

*موتورهای دردسرساز عامل زمین‌گیر شدن بوئینگ۷۷۷ هلندی در پکن

*نقص فنی موتور و تغییر مسیر بی۷۷۷ هلندی در شب سال نو

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها