موتور توربوفن دنده ای برای هواپیماهای ایرباس

انتخاب موتور توربوفن دنده ای برای هواپیماهای ایرباس ایرلاین آلمانی

نصب موتور توربوفن دنده ای برای هواپیماهای ایرباس شرکت هواپیمایی آلمانی کندور

انتخاب موتور توربوفن دنده ای برای هواپیماهای ایرباس ایرلاین باسابقه آلمانی کندور موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفته‌است. پرت‌اندویتنی، از نهایی شدن تصمیم شرکت هواپیمایی آلمانی کندور، برای نصب موتورهای توربوفن دنده‌ای GTF بر روی ۴۱ فروند هواپیمای ایرباس A320neo این شرکت خبر می‌دهد. این نخستین سفارش شرکت کندور برای موتورهای توربوفن دنده‌ای است، اگرچه پیش از این، موتورهای دیگر پرت‌اندویتنی در ناوگان این هواپیما به کار گرفته شده‌اند. انتظار می‌رود تحویل این سفارش، از سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

” بخوانید: انتخاب موتورهای توربوفن دنده‌ای پرت‌اندویتنی برای هواپیماهای جدید ایرکانادا

بیش از ۶۶ سال از فعالیت عملیاتی شرکت کندور می‌گذرد و در سال‌های اخیر، به طور متوسط، بیش از نه میلیون مسافر در هر سال، توسط این شرکت به ۹۰ مقصد مختلف در اروپا، آفریقا و آمریکا منتقل شده‌اند. هواپیماهای بوئینگ B767-300ER فعال در ناوگان کندور، به موتورهای PW4000 محصول پرت‌اندویتنی مجهز هستند.

در بیش از شش دهه فعالیت شرکت کندور، موتورهای ساخت پرت‌اندویتنی بر روی هواپیماهای مختلف، از جمله DC-8، بوئینگ ۷۴۷، ۷۳۷، ۷۲۷، ۷۰۷ و ۷۵۷ نصب شده‌اند. موتورهای توربوفن دنده‌ای GTF، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، آلایندگی کمتری نیز در پی دارند و از این رو، مدیران ارشد کندور امیدوار هستند که با نصب این موتورها بر روی هواپیماهای ایرباس A320neo، استاندارد عملیاتی شرکت خود را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهند.

شرکت پرت‌اندویتنی مدعی است که استفاده از موتورهای GTF، منجر به کاهش ۲۰ درصدی آلایندگی دی‌اکسیدکربن، کاهش ۵۰ درصدی آلایندگی ناکس و پایین آمدن ۷۵ درصدی نویز می‌شود. این موتورها، گواهینامه صلاحیت پروازی برای استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی سوخت پایدار هوانوردی SAF را دریافت کرده‌اند و آزمایش پروازی برای استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی این سوخت نیز بر روی آن‌ها انجام شده‌است.

منبع:

asianaviation

#ایرباس #پرت‌اندویتنی #موتور توربوفن #سوخت پایدار هوانوردی #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها