موتورهای توربوفن دنده ای

لغو سفارش موتورهای توربوفن دنده ای توسط ایرلاین آفریقایی

لغو سفارش موتورهای توربوفن دنده ای

در خبری نه چندان خوشایند برای شرکت‌های ایرباس و پرت‌اندویتنی، شرکت هواپیمایی ایرسنگال از لغو سفارش خود برای پنج فروند جت مسافربری ایرباس A220-300 خبر می‌دهد. علت لغو این سفارش بروز مشکلات فنی متعدد در موتورهای توربوفن دنده ای پرت‌اندویتنی در سال‌های اخیر اعلام شده‌است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط ایرسنگال، قرار بود از این هواپیماها برای پروازهایی به مقاصد آفریقایی و اروپایی استفاده شود که عدم اطمینان از عملکرد مطمئن موتور، باعث لغو سفارش آن‌ها شد. بنابر اعلام مدیران ارشد این شرکت هواپیمایی آفریقایی، رایزنی برای انتخاب جایگزین آغاز شده‌است. یکی از گزینه‌ها، هواپیماهای E195-E2 محصول امبرائر برزیل است و همچنین سفارش هواپیماهای ایرباس A320neo مجهز به موتورهای روزآمد LEAP-1A محصول CFM اینترنشنال نیز در دستورکار قرار دارد. موتورهای توربوفن دنده‌ای پرت‌اندویتنی بر روی هواپیماهای ایرباس A220 و A320neo و همچنین جت‌های خانواده E2 محصول امبرائر نصب شده‌اند.

در حال حاضر، ایرسنگال یک فروند هواپیمای A220-300 در ناوگان هوانوردی خود دارد که به دلایل تعمیراتی زمین‌گیر شده‌است. شرکت هواپیمایی ایرسنگال به‌عنوان مشتری سنتی ایرباس شناخته می‌شود و تحلیل‌گران معتقدند احتمال سفارش A320neo مجهز به موتورهای LEAP-1A برای جایگزینی سفارش لغوشده بیشتر از سایر گزینه‌ها است.

منبع:

fl360aero

#پرت‌اندویتنی #موتور هوایی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها