توافق جدید گازی ایتالیا

مشارکت آنسالدو انرجیا در توافق جدید گازی ایتالیا و آذربایجان

توافق جدید گازی ایتالیا

شرکت آنسالدو انرجیا، در توافق جدید گازی ایتالیا و آذربایجان مشارکت می‌کند. نخست وزیر ایتالیا از توافق با آذربایجان برای تامین گاز طبیعی خبر می‌دهد. پیش از این، رایزنی‌های مفصلی نیز با الجزایر برای این موضوع انجام شده‌است. بنابر آمار اعلام‌شده، در سال گذشته میلادی، بیش از ۴۰ درصد گاز طبیعی مصرفی ایتالیا توسط روسیه تامین شده‌است. دولت ایتالیا سیاست جدیدی را در پیش گرفته که بر اساس آن تا سال ۲۰۲۴، وابستگی به گاز طبیعی روسیه را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش خواهد داد. بنابر اعلام دولت ایتالیا، در حال حاضر ۸۰ درصد از ظرفیت ذخیره‌سازی گاز طبیعی این کشور تامین شده و انتظار می‌رود تا اکتبر، این میزان به ۹۰ درصد افزایش یابد. علیرغم این تمهیدات، نخست وزیر ایتالیا احتمال افزایش قیمت عرضه انرژی در زمستان پیش‌رو را منتفی ندانسته و انتظار می‌رود مشکلاتی ناشی از افزایش هزینه‌ها در این زمینه گریبانگیر این کشور شود.

علیرغم این شرایط، توافق جدید با آذربایجان روزنه‌های امید برای ایتالیا ایجاد کرده‌است. دو کشور روابط سیاسی خود را از سال ۱۹۹۲ آغاز کرده‌اند و در سال ۲۰۰۳، سفارت آذربایجان در ایتالیا راه‌اندازی شد. پس از مناقشه آذربایجان و ارمنستان، ایتالیا از کشورهایی بود که به طور علنی از آذربایجان حمایت کرد و در نتیجه آن موفق شد که در سال ۲۰۲۱، قراردادهای قابل‌توجهی را با این کشور به امضا برساند. از این جمله می‌توان به قرارداد مشارکت در ایجاد زیرساخت‌های انرژی در مناطق آزادشده توسط آذربایجان، در قالب توافق بین شرکت انرژی آذربایجان و شرکت ایتالیایی آنسالدو انرجیا اشاره کرد. بر این اساس، آنسالدو انرجیا چهار پست برق ۱۱۰ کیلوولتی، در این مناطق که جدیدا به خاک آذربایجان برگردانده شده‌اند، خواهد ساخت. در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ شرکت ایتالیایی در حوزه‌‌های مختلف در آذربایجان فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون، ارزش قراردادهای جاری آذربایجان با مشارکت شرکت‌های ایتالیایی در داخل خاک این کشور یا خارج از آن، به ۱۰ میلیارد یورو بالغ می‌شود. در عین حال، ارزش مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده توسط آذربایجان در اقتصاد ایتالیا، معادل ۱.۷ میلیارد یورو اعلام شده و ایتالیا نیز بالغ بر ۷۷۰ میلیون یورو در اقتصاد آذربایجان سرمایه‌گذاری مستقیم انجام داده‌است.

منبع:

azernews

#آنسالدو انرجیا #سوخت گاز طبیعی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها