لغو برخاست ایرباس A321 لاتام

نقص فنی موتور و لغو برخاست ایرباس A321 لاتام

لغو برخاست ایرباس A321 لاتام

یک فروند جت مسافربری ایرباس A321-200 متعلق به شرکت هواپیمایی لاتام فعال در آمریکای لاتین، در حین برخاستن از فرودگاه فورتالزا به مقصد ریودوژانیرو برزیل به علت بروز نقص فنی موتور مجبور به لغو پرواز شد. این هواپیما به شماره پرواز ۳۸۶۴ در قالب پرواز برنامه‌ای، عملیات برخاست از باند شماره ۱۳ فرودگاه بین‌المللی فورتالزا را آغاز کرد و پس از عبور از سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت، خدمه پرواز متوجه نقص فنی در ناحیه موتور شدند. خوشبختانه این سانحه تلفات و صدمات جانی نداشت و شرکت هواپیمایی لاتام با اعزام هواپیمای جایگزین، مسافران را با تاخیر شش ساعت و نیم به فرودگاه ریودوژانیرو رساند.

هواپیمای مورد اشاره در این حادثه، در تابستان ۲۰۰۷ اولین پرواز خود را انجام داد و در سپتامبر همان سال، به مشتری تحویل داده شده بود. این هواپیما با ظرفیت هوایی ۲۲۰ مسافر، از ابتدای بهره‌برداری عملیاتی در خدمت خطوط هوایی لاتام برزیل قرار داشته‌است. این جت مسافربری به دو دستگاه موتور توربوفن V2500 محصول شرکت IAE مجهز است.

هلدینگ هواپیمایی لاتام، ۴۹ فروند هواپیمای ایرباس A321-200 در ناوگان هوایی خود دارد. این شرکت مجموعا ۲۹۹ فروند هواپیمای عملیاتی در اختیار دارد. پس از بازرسی و بررسی میدانی این حادثه،‌ متخصصان شرکت لاتام برای رفع نقص فنی پیش‌آمده در موتور V2500 اقدامات لازم را انجام دادند. از آغاز سال میلادی جاری، شرکت لاتام بیش از ۱۴ میلیون مسافر را جابجا کرده‌ و این آمار کماکان ۲۱ درصد کمتر از آمار در مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ است. این شرکت همچنین ۲۱۵ تن بار را توسط ناوگان هوایی ترابری خود به مقصد رسانده‌است.

منبع:

simpleflying

#سوانح هوایی #ایرباس #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها