توربین گاز فریم۷ئی جنرال الکتریک

توربین گاز فریم۷ئی جنرال الکتریک با سوخت هیدروژن آزمایش شد

آزمایش توربین گاز فریم۷ئی جنرال الکتریک

در قالب همکاری سه شرکت فعال در حوزه توربین گاز، اخیرا یک واحد توربین گاز فریم۷ئی محصول جنرال الکتریک با ترکیب سوخت ۶۰ درصدی هیدروژن به طور موفقیت‌آمیزی کار کرد. در این آزمایش که تحت بار پایه بر روی این ماشین انجام شد، آلایندگی‌های ناکس و مونوکسیدکربن مورد سنجش قرار گرفت.

تیمی متشکل از شرکت‌های PSM، توماسان انرژی و سامانه‌های تولید توان هانوها، با محوریت شرکت کره‌ای هانوها این آزمایش را انجام دادند. در این آزمایش از پلتفرم محفظه احتراق فلیم شیت محصول شرکت PSM، به‌عنوان بستر آزمایشی استفاده شد. این سامانه برای انواع توربین‌های گاز کلاس ئی و کلاس اف قابل‌استفاده است.

این آزمایش بر روی یک واحد توربین گاز فریم۷ئی که برای نصب در یک کارخانه صنایع شیمیایی در کره جنوبی آماده شده، انجام شد. نیروگاه پشتیبان این کارخانه صنایع شیمیایی، به طور مشترک توسط شرکت‌های هانوها و توتال انرجیز ساخته می‌شود.

در آزمایش مذکور، ترکیب سوخت شامل ۶۰ درصد هیدروژن و ۴۰ درصد گاز طبیعی مورداستفاده قرار گرفت و پارامترهای عملکردی توربین گاز فریم۷ئی به طور کامل و رضایت‌بخشی ثبت شد. در این آزمایش از یک تجهیز برای ترکیب سوخت استفاده شد که در آینده امکان افزایش سهم هیدروژن را میسر می‌کند. استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت توربین گاز، به‌عنوان یک روند اساسی در این صنعت تولیدی در جهان موردتوجه قرار گرفته‌است.

منبع:

powerengineeringint

#جنرال الکتریک #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها