محفظه احتراق موتور PD8

محفظه احتراق موتور PD8 در آستانه تولید نمونه عملیاتی

تحویل سومین نمونه پیش‌تولیدی محفظه احتراق موتور توربوفن بومی روسی PD8

شرکت پژوهشی و تولیدی انرگوماش، از تحویل سومین نمونه پیش‌تولیدی محفظه احتراق موتور توربوفن بومی روسی PD8 به مجموعه موتورسازی پرم خبر می‌دهد. پروژه توسعه و ساخت موتور توربوفن PD8، به‌عنوان محصولی بومی برای جایگزینی موتور سام ۱۴۶ و خودکفایی روسیه در حوزه موتورهای توربوفن در کلاس نیروی پیشران کمتر از ۲۰ هزار پاوند، با محوریت اتحادیه موتورسازان روسیه موسوم به UEC دنبال می‌شود.

” بخوانید: آزمایش قطعات سامانه انتقال قدرت موتور روسی PD8

این پروژه در کنار برنامه توسعه موتورهای PD-14 و PD-35، عملا با هدف دستیابی به نسل جدیدی از موتورهای توربوفن روسی، برای تامین نیروی پیشران هواپیماهای غیرنظامی از رده جت منطقه‌ای تا هواپیماهای پهن‌پیکر با مدیریت UEC وابسته به هلدینگ فناوری دولتی روستک دنبال می‌شود. پروژه PD8 تاکنون با تاخیرهای بسیار روبرو بوده‌است.

” بخوانید: افزایش تجهیزات تست برای موتور روسی PD8

شرکت انرگوماش در اوت ۲۰۲۲، توافقنامه‌ای را برای تامین محفظه احتراق موتور PD8 با مجموعه UEC به امضا رساند. اولین نمونه پیش‌تولیدی در می ۲۰۲۳ تحویل داده شد و انتظار می‌رود آخرین و ششمین نیز تا پایان پاییز سال جاری میلادی به پرم موتورز عرضه شود. در عین حال، تیم مهندسی انرگوماش، مقدمات اولیه برای تولید نخستین مجموعه ۱۲تایی از نمونه‌های عملیاتی محفظه احتراق موتور PD8 آماده کرده‌است.

منبع:

aviation21

#اتحادیه موتورسازان روسیه #محفظه احتراق #موتور PD8 #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها