تولید افزایشی قطعات محفظه احتراق

تولید افزایشی قطعات محفظه احتراق توربین گاز صنعتی در روسیه

شرکت کوزنتسف وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، از آغاز ساخت انبوه قطعات محفظه احتراق توربین‌های گاز صنعتی با استفاده از دانش تولید افزایشی خبر می‌دهد. این پروژه بطور ویژه بر چاپ سه‌بعدی قطعات محفظه احتراق کم‌آلاینده برای توربین گاز صنعتی NK-36ST متمرکز است.

بنابر ادعای این شرکت روسی، آزمایش بر روی نمونه‌های اولیه به پایان رسیده و زمینه برای تولید انبوه این قطعات فراهم شده‌است. بنابر ادعای شرکت کوزنتسف، ساخت قطعات مذکور با استفاده از روش‌های مستقیم و انتخابی ذوب لیزری، منجر به کاهش ۱۵ درصدی زمان ساخت قطعات نسبت به روش‌های مرسوم و متداول شده‌است.

تولید افزایشی قطعات محفظه احتراق

همچنین استفاده از چاپ از سه بعدی برای ساخت این قطعات، به میزان قابل ملاحظه‌ای خطا در تولید را کاهش داده و نرخ قطعاتی که پس از کنترل کیفی خط تولید کنار گذاشته می‌شوند، به ۵ درصد کاهش یافته‌است. شرکت کوزنتسف که تاسیسات آن در منطقه سامارا واقع شده، برای ساخت قطعات محفظه احتراق کم‌آلاینده با استفاده از روش تولید افزایشی، ده متخصص را بطور مستقیم در واحد جدید راه‌اندازی‌شده بکار گرفته‌است.

بخوانید: “ساخت قطعات توربین گازی پرقدرت بومی روسیه با استفاده از روش تولید افزایشی

علاوه بر ساخت این قطعات، با استفاده از منابع داخلی روسیه، تهیه و تامین پودرهای آلیاژی مبتنی بر نیکل و تیتانیوم برای ساخت قطعات توربین گاز رشد قابل ملاحظه‌ای یافته‌است. بنابر اعلام هلدینگ روستک مجموعه بالاسری اتحادیه موتورسازان روسیه، دانشگاه سامارا در مراحل تحقیق و توسعه پروژه اخیر با شرکت کوزنتسف همکاری داشته‌است.

 

منبع:

uecrus

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها