صنعت نیروگاهی در آمریکا

رونق صنعت نیروگاهی در آمریکا

نگاهی بر پیشرفت صنعت نیروگاهی در آمریکا

بنابر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا موسوم به EIA، وابسته به وزارت انرژی این کشور، تا پایان ماه اوت سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۰ نیروگاه با سوخت گاز طبیعی در نقاط مختلف آمریکا وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شده‌اند. مجموع ظرفیت برق تولیدی نیروگاه‌های مذکور به ۶.۶ گیگاوات می‌رسد. همچنین انتظار می‌رود در مدت باقی‌مانده از سال جاری میلادی، با راه‌اندازی ۶ نیروگاه گازسوز دیگر، مجموعه ۱.۸ گیگاوات به ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی آمریکا اضافه شود. بر این اساس، مجموع ظرفیت اضافه‌شده به تولید صنعت نیروگاهی آمریکا در سال ۲۰۲۳، به ۸.۴ گیگاوات خواهد رسید.

در سال ۲۰۲۲، با افزوده‌شدن ۱۱ نیروگاه گازسوز جدید به بخش تولید برق آمریکا، مجموعا ۵.۵ گیگاوات به ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی این کشور افزوده شد. انتظار می‌رود در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵، بیش از ۲۰ نیروگاه گازسوز جدید به این شبکه اضافه شود و در مجموع ۷.۷ گیگاوات به ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی آمریکا افزوده خواهد شد.

اغلب نیروگاه‌های گازسوز راه‌اندازی‌شده در سال جاری میلادی، شامل نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و سیکل ساده، در منطقه خلیج مکزیک و در اطراف ایالت فلوریدا متمرکز هستند که به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تولید گاز طبیعی در این کشور شناخته می‌شوند.

” بخوانید: آمریکا پانزده گیگاوات از ظرفیت نیروگاهی خود را بازنشسته می‌کند

در دو سال اخیر، مجموعا ۱۳ نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت مجموع ۱۱.۹ گیگاوات به شبکه تولید برق آمریکا افزوده شده‌است. ظرفیت توان خروجی میانگین این ۱۳ نیروگاه سیکل ترکیبی، معادل ۹۰۰ مگاوات برآورد شده‌است. نزدیک به ۵.۸ گیگاوات از این ظرفیت توسط نیروگاه‌های نصب‌شده در دو ایالت فلوریدا و میشیگان تامین می‌شود.

همچنین در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، بالغ بر ۱۴ نیروگاه سیکل ساده با ظرفیت مجموع ۱.۹ گیگاوات عملیاتی شده‌اند. انتظار می‌رود در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵، چند نیروگاه سیکل ساده جدید مجموعا با ظرفیت ۲.۸ گیگاوات در آمریکا راه‌اندازی شوند که اغلب آن‌ها در مناطق پرجمعیت ایالت تگزاس نصب خواهند شد.

منبع:

hydrocarbonengineering

#پروژه‌های نیروگاهی #سوخت گاز طبیعی #نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها