نیروگاه های موبایل

سوئیس با خرید نیروگاه های موبایل به استقبال زمستان می‌رود

نیروگاه های موبایل راه‌حلی برای مقابله سوئیس با زمستان

دولت سوئیس با هدف حصول اطمینان از دسترسی مطمئن به انرژی در زمستان پیش‌رو، هشت واحد نیروگاه موبایل خریداری کرده‌است. خرید این هشت واحد توربین گاز مستقر در نیروگاه های موبایل به‌عنوان نخستین گام از اجرای سیاست دولت سوئیس برای ایجاد پشتیبانی مطمئن از شبکه تولید و توزیع برق به شمار می‌رود. وزارت محیط زیست، راه، انرژی و ارتباطات دولت فدرال سوئیس این خبر را اعلام کرد. این در حالی است که بخش زیادی از برق این کشور اروپایی توسط نیروگاه‌های برق‌آبی تولید می‌شود.

هشت واحد نیروگاه موبایل خریداری‌شده از جنرال الکتریک توسط سوئیس، در شمال این کشور مستقر خواهند شد. توربین‌های گاز نصب‌شده در این نیروگاه‌های متحرک گازسوز هستند و علاوه بر آن، امکان استفاده از نفت یا هیدروژن را به‌عنوان سوخت دارند.

امکان آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این توربین‌های گاز از زمستان سال جاری وجود دارد و انتظار می‌رود دست‌کم تا سال ۲۰۲۶ در چرخه بهره‌برداری قرار داشته باشند. سوئیس مجموعا ۴۸۰ میلیون دلار برای خرید این نیروگاه‌ها هزینه کرده‌است. مجموعه کامل این نیروگاه‌ها مبتنی بر توربین گاز TM2500 محصول جنرال الکتریک، هر کدام با ظرفیت ۳۰ مگاوات، در مجموع توانی معادل ۲۵۰ مگاوات تامین می‌کنند.

علاوه بر این، تیم‌های مختلفی از دولت سوئیس، مشغول بررسی طرح‌های متنوع برای اطمینان حاصل کردن از تامین کافی و به اندازه برق در شرایط سخت پیش‌رو هستند. کشورهای اروپایی، انتظار زمستانی سخت توام با مشکلات عدیده در تامین انرژی و مدیریت هزینه‌ها در این حوزه را در برآوردهای اولیه خود ارزیابی کرده‌اند.

منبع:

swissinfo

#توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی #جنرال الکتریک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها