ارزش بازار موتورهای هوایی

رشد قابل‌توجه ارزش بازار موتورهای هوایی تا هفت سال آینده

پیش‌بینی ارزش بازار موتورهای هوایی

ارزش مالی بازار موتورهای هوایی غیرنظامی تجاری جهان، از حدود ۸۵ میلیارد دلار در سال جاری میلادی، به بیش از ۱۳۷ میلیارد دلار در هفت سال آینده خواهد رسید. بر اساس گزارش‌های آینده‌پژوهی و ارزیابی اقتصاد بازار صنعت هوانوردی، این بخش از بازار با نرخ متوسط سالانه ۶.۲ رشد خواهد کرد. نکته قابل‌تامل آن است که این افزایش ارزش بازار تنها متوجه هواپیماهای مسافربری نیست، بلکه هواپیماهای ترابری غیرنظامی را نیز دربر می‌گیرد. صنعت حمل و نقل هوایی در هر دو بخش حمل مسافر و حمل بار، شاهد رشد قابل‌توجه در سال‌های پیش‌رو خواهد بود.

همچنین، سهم پهپادهای غیرنظامی از بازار موتورهای هوایی نیز نسبت به سال‌های قبل با رشد قابل‌توجهی توام خواهد بود. در حال حاضر، شرکت‌های اصلی فعال در حوزه موتورهای هوایی شامل جنرال الکتریک، هانی‌ول، رولزرویس و سافران، پروژه‌های متنوعی برای برآوردن تقاضای نیاز بازار در دهه پیش‌رو در دست اجرا دارند. جنرال الکتریک به‌عنوان پیشتاز صنعت موتورهای هوایی، محصولات مختلف خود را برای تامین نیروی پیشران هواپیماهای ساخت شرکت‌های ایرباس، بوئینگ، دی‌هاویلند، امبرائر و کومک عرضه می‌کند.

افزایش قیمت سوخت، به‌عنوان یکی از محرکه‌های اصلی صنعت موتورهای توربینی هوایی خودنمایی می‌کند، به‌گونه‌ای که کاهش میزان مصرف سوخت موتورها، به یک الزام اصلی برای حفظ مزیت‌های اقتصادی تبدیل شده‌است. همچنین، روند بکارگیری مواد مرکب در موتورهای هوایی رشد قابل‌توجهی داشته‌است. از طرفی دیگر، استفاده از روش‌های نوین تولید افزایشی، راه خود را در ساخت قطعات و مجموعه‌های موتورهای هوایی نیز باز کرده‌است.

شرکت رولزرویس در سال ۲۰۲۱، از تاسیسات آزمایشی خود برای موتور نسل آینده اولترافن در دربی انگلستان پرده‌برداری کرد. ادعا شده که این موتور روزآمد نسل آینده، در مقایسه با نمونه‌های اولیه خانواده ترنت، بیست و پنج درصد سوخت کمتری مصرف خواهند کرد.

در سال ۲۰۲۱، موتورهای توربوفن ۴۳ درصد از بازار موتورهای هوایی تجاری غیرنظامی جهان را به خود اختصاص داده‌اند. انتظار می‌رود با افزایش استفاده از پهپادها و هواپیماهای سبک، روند استفاده از موتورهای الکتریکی و همچنین موتورهای هیبریدی در صنعت حمل و نقل هوایی غیرنظامی در سال‌های پیش‌رو افزایش یابد.

منبع:

thenationonlineng

#موتور هوایی #جنرال الکتریک #رولزرویس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها