ارتقای نیروگاه تایوان

نیروگاه تایوان با کمک جنرال الکتریک ارتقا یافت

پروژه ارتقای نیروگاه تایوان

جنرال الکتریک از تکمیل پروژه ارتقای نیروگاه تانگ‌هسایو در تایوان خبر می‌دهد. با اجرای این پروژه بروزرسانی ۱۸۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه مذکور افزوده شده‌است. جنرال الکتریک در قالب این پروژه، شش واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی روزآمد LM2500XPRESS را در این نیروگاه نصب کرده‌است.

” بخوانید: سفارش شش واحد کامل توربین گاز جنرال الکتریک توسط شرکت برق تایوان ” 

مراحل اجرای این پروژه از فوریه ۲۰۲۲ کلید خورد و جنرال الکتریک آن را در مدت ۱۰ ماه به پایان رساند. پروژه ارتقای نیروگاه به گونه‌ای انجام شده که امکان یکپارچه‌سازی آن با واحدهای تولید توان مبتنی بر منابع تجدیدپذیر فراهم شده‌است. دولت تایوان برنامه‌ای جامع برای ارتقای نیروگاه‌های خود و تبدیل نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز به گازسوز، با افق حذف کامل آلایندگی نیروگاهی تا سال ۲۰۵۰ تدوین کرده‌است.

توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی ساخت جنرال الکتریک که در قالب این پروژه ارتقا در نیروگاه تانگ‌هسایو نصب شده‌اند، قابلیت استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی هیدروژن به‌عنوان سوخت را دارند. این تجهیزات تنها در مدت هشت دقیقه پس از استارت، به بار کامل عملیاتی خود می‌رسند.

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک از سال ۱۹۶۱ در بازار انرژی تایوان حضور فعال دارد. در حال حاضر، بیش از ۳۰ واحد توربین گاز ساخت جنرال الکتریک در نیروگاه‌های مختلف تایوان نصب و راه‌اندازی شده‌اند که مجموعا توانی معادل شش هزار مگاوات را تولید می‌کنند.

منبع:

dieselgasturbine

#جنرال الکتریک #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی #آلایندگی زیست‌محیطی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها