فورج قطعات موتور هوایی

بازار فورج قطعات موتور هوایی رشد چشمگیری خواهد داشت

رشد بازار فورج قطعات موتور هوایی

نتایج جدیدترین گزارش‌های برآورد بازار در حوزه فورج قطعات موتور هوایی نشان از رشد متوسط سالانه ۷.۲ درصدی دارد. بر این اساس، ارزش جهانی این بازار تا سال ۲۰۲۸ به ۲۲ میلیارد دلار خواهد رسید. موتورهای هوایی تجاری بیشترین سهم را در افزایش این بازار دارند و با توجه به نیاز و الزام برای افزایش عملکرد، بهره‌وری و الزامات زیست محیطی، این روند افزایشی برای بازه‌های طولانی‌تر نیز قابل‌پیش‌بینی است.

از منظر روش‌های فورج، پیش‌بینی می‌شود که سهم بیشتر بازار مربوط به ساخت قطعات با استفاده از فورج قالب بسته باشد. از این روش برای ساخت قطعات پیچیده‌تر و دقیق‌تر مانند دیسک توربین، پره‌های کمپرسور، شفت‌ها و محورهای اتصال‌دهنده موتورهای هوایی استفاده می‌شود.

از منظر جنس مواد اولیه نیز آلیاژهای مبتنی بر نیکل، بیشترین سهم را در رشد بازار فورج قطعات موتورهای هوایی خواهند داشت. همچنین نرخ رشد بازار برای قطعات مبتنی بر تیتانیوم نیز قابل توجه است. مقاومت زیاد در برابر درجه حرارت بالا و خزش از ویژگی قطعات ساخته‌شده با آلیاژهای نیکل است.

کماکان شرکت CFM اینترنشنال حاصل سرمایه‌‌گذاری مشترک سافران و جنرال الکتریک پیشتاز اصلی بازار است. این شرکت در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۱۳۶ دستگاه موتور لیپ، برای نصب بر روی انواع هواپیماهای ایرباس A320neo، بوئینگ B737MAX و کومک CR919 عرضه کرده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی نیز بیش از ‍۱۳۰۰ دستگاه از این خانواده موتورهای توربوفن روزآمد به مشتریان تحویل دهد.

” بخوانید: توافق هند با فرانسه برای همکاری در فورج قطعات موتورهای هوایی تجاری

از منظر توزیع جغرافیایی نیز، آمریکای شمالی پررونق‌ترین بازار برای فورج قطعات موتورهای هوایی قلمداد می‌شود.

منبع:

dbusiness

#موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها