پره‌های داغ موتور لیپ

تصمیم راهبردی فرانسه برای ساخت پره‌های داغ موتور لیپ در خاک این کشور

ساخت پره‌های داغ موتور لیپ

سافران، شرکت فرانسوی متخصص در حوزه طراحی و ساخت موتورهای هوایی، از راه‌اندازی یک کارخانه جدید در شمال غرب این کشور برای ساخت قطعات موتورهای توربوفن روزآمد خبر می‌دهد. تمرکز اصلی این تاسیسات که در منطقه رِن راه‌اندازی می‌شود، روی تولید پره‌های توربین برای موتور توربوفن روزآمد لیپ و همچنین موتور توربوفن با گذردهی پایین M88 است.

سافران یک مجموعه کاری جدید با عنوان ایرفویل‌های توربین‌ سافران را به‌عنوان بخشی از گروه صنعتی رِن راه‌اندازی کرده که بر فعالیت این کارخانه جدید نظارت خواهد داشت. انتظار می‌رود این مرکز تا سال ۲۰۲۷ به ظرفیت کامل عملیاتی خود برسد. مدیران ارشد سافران راه‌اندازی شرکت تخصصی ساخت پره‌های توربین و استقرار آن در خاک فرانسه را یک تصمیم راهبردی برای حفظ استقلال و تاب‌آوری صنعت موتورهای هوایی این کشور قلمداد می‌کنند.

سافران شریک ۵۰ درصدی شرکت CFM اینترنشنال، طراح و سازنده موتور خانواده لیپ است. شرکت آمریکایی جنرال الکتریک ۵۰ درصد دیگر سهام شرکت CFM اینترنشنال را در اختیار دارد. موتور LEAP-1A برای نصب بر روی خانواده جت مسافربری ایرباس A320neo انتخاب شده و موتور LEAP-1B به طور اختصاصی نیروی پیشران خانواده هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷مکس را تامین می‌کند. همچنین موتور LEAP-1C توسط چینی‌ها برای نصب بر روی جت منطقه‌ای C919 انتخاب شده‌است.

علاوه بر تمرکز بر ساخت پره‌های داغ موتور لیپ در مرکز جدید سافران در منطقه رِن، بومی‌سازی قطعات حساس برای موتور M88 نیز مدنظر قرار گرفته‌است. سافران راه‌اندازی و تجهیز این مرکز و تسهیل در بهره‌برداری از آن را به‌عنوان یک الویت مهم در دستورکار خود قرار داده‌است.

منبع:

flightglobal

#سافران #موتور لیپ #پره توربین #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها