شرکت GKN

تداوم همکاری قطعه‌ساز اروپایی با سافران

 همکاری شرکت GKN با سافران

شرکت اروپایی GKN aerospace از امضای قراردادی ۱۰ ساله با سافران برای تداوم همکاری در پشتیبانی از ساخت موتورهای توربوفن روزآمد لیپ خبر می‌دهد. در چارچوب این توافق‌نامه، ساخت شفت و قطعات یدکی برای موتورهای LEAP-1A جهت نصب بر روی خانواده هواپیماهای ایرباس A320neo و همچنین ساخت قطعه برای موتور LEAP-1B جهت نصب بر روی خانواده بوئینگ B737MAX گنجانده شده‌است. شرکت GKN قصد دارد مرکز تعالی تولید خود در کونگزبرگ نروژ را به طور ویژه به ساخت شفت برای موتورهای لیپ اختصاص دهد. انتظار می‌رود نخستین قطعات تولیدی در این مرکز تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ جهت مونتاژ بر روی نمونه‌های نهایی موتور لیپ از نروژ به پاریس منتقل شوند.

سابقه همکاری شرکت اروپایی GKN و شرکت فرانسوی سافران به ۳۵ سال پیش برمی‌گردد. این دو مجموعه شراکتی طولانی‌مدت در پروژه CFM56 دارند. همچنین شرکت GKN در تامین قطعه برای موتور توربوفن پرقدرت GE90 مشارکت داشته و در پروژه توسعه موتور نسل آینده رایز نیز مشارکت دارد.

مراکز اصلی شرکت GKN شامل تاسیسات ساخت و مهندسی در کشورهای نروژ، سوئد و هلند واقع شده‌ و تداوم همکاری با سافران به‌عنوان گامی مهم در حفظ سهم این شرکت فناور اروپایی در صنعت موتورهای هوایی قلمداد می‌شود.

در حال حاضر بیش از پنج هزار دستگاه موتور لیپ در خدمت عملیاتی قرار دارند و سفارش قطعی برای ۱۰ هزار دستگاه دیگر ثبت شده‌است. ناوگان عملیاتی موتورهای لیپ تاکنون بیش از ۳۰ میلیون ساعت پرواز عملیاتی را به ثبت رسانده‌اند.

منبع:

asianaviation

#سافران #موتور لیپ #موتور توربوفن #موتور هوایی

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها