زیمنس

شرکت زیمنس دست روسیه را در پوست گردو می‌گذارد

زیمنس اعلام کرده بنابر دلایل سیاسی، حاضر به انتقال کامل فناوری و دانش تخصصی خود در حوزه توربین‌های گازی صنعتی پرقدرت به روسیه نیست. این خبر جنجالی، توسط تیمور لیپاتوف مدیرعامل شرکت پاور ماشین در مصاحبه اخیرش با روزنامه وداماستی اعلام شده‌است. این مدیر ارشد پاور ماشین توضیح داد که در سال‌های گذشته، روند همکاری با شرکت زیمنس براساس الزامات دولت روسیه در بومی‌سازی کامل برنامه توسعه توربین‌های گاز سنگین و انتقال کامل مالکیت معنوی و دانش فنی تجهیزات به شریک روسی پروژه‌ها شکل گرفته‌، اما زیمنس در مراحل پایانی و در آستانه اجرایی شدن پروژه سر ناسازگاری برداشته‌است.

بنابر تایید مدیرعامل پاور ماشین، مذاکرات طولانی با زیمنس این اطمینان را به طرف روس نداده که مالکیت معنوی کامل پروژه و دانش فنی مرتبط به‌طور کامل بومی‌سازی شود و احتمال بدعهدی زیمنس در آینده وجود دارد. یکی از دستاویزهای زیمنس علاوه بر ملاحظات سیاسی، ارجاع به قوانین داخلی آلمان است. بر این اساس، زیمنس می‌تواند با استناد به رای یک دادگاه در آلمان به راحتی همه‌ تعهدات خود در قبال شریک روسی در پروژه توسعه توربین‌های گازی صنعتی پرقدرت را کنار بگذارد. لازم به یادآوری است که در تابستان ۲۰۱۹، زیمنس توافقنامه‌ای را برای بومی‌سازی تولید توربین گاز در روسیه تا نیمه سال ۲۰۲۳ به امضا رساند.

انتظار می‌رود سطح بومی‌سازی توربین گاز پرقدرت اس‌جی‌تی-۲۰۰۰ئی زیمنس در قالب این توافق، به ۹۰ درصد برسد. این پروژه، محصول مشترک زیمنس و پاور ماشین محسوب می‌شود. از طرفی، زیمنس مدعی شد تا سال ۲۰۲۵، تولید توربین‌های گاز در روسیه را به میزان ۱۰۰ درصد بومی‌ می‌کند. در این شرایط، دست‌اندرکاران صنعت توربین گاز روسیه معتقدند که نمی‌توان به وعده‌های زیمنس اطمینان کرد.

 

منبع:

Rossaprimavera

 

*زیمنس خود را برای افزایش بومی‌سازی توربین‌های گاز در روسیه آماده می‌کند

*رقابت داغ بر سر بازار روسیه ؛روس‌ها زیمنس را نقره داغ کردند

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها