شرکت هواپیمایی جت2

بکارگیری موتورهای لیپ در ناوگان شرکت هواپیمایی جت۲

شرکت هواپیمایی جت۲ مستقر در بریتانیا، موتورهای LEAP-1A محصول CFM اینترنشنال را برای نصب بر روی حداکثر ۷۵ هواپیمای ایرباس A321neo خود انتخاب کرد. این سفارش همچنین شامل موتورهای یدکی و یک توافقنامه ارائه خدمات پشتیبانی طولانی‌مدت است. شرکت هواپیمایی جت۲ از سال ۲۰۰۲ مشتری CFM بوده و موتور لیپ را به عنوان بخشی از استراتژی تجدید ناوگان خود انتخاب کرده‌است. بنابر اعلام مدیر اجرایی شرکت جت۲، در موتورهای لیپ پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زمینه انتشار دی‌اکسیدکربن و نویز حاصل شده و این شرکت قصد دارد تا استفاده از سوخت‌های هوانوردی پایدار (SAF) را با موتور LEAP افزایش دهد.

شرکت CFM اینترنشنال نزدیک به دو دهه پیش، توسعه موتور جت لیپ را آغاز کرده‌است. مهندسان این شرکت توانستند تا با استفاده از مواد و فناوری‌های نوآورانه، مصرف سوخت و انتشار دی‌اکسیدکربن را تا ۱۵ درصد کاهش داده و آن را نسبت به نمونه قبلی خانواده CFM56 کم‌صداتر کنند.

” بخوانید: توافق ام‌تی‌یو برای تعمیر و نگهداری موتورهای CFM56

موتور لیپ تا به امروز بیش از ۱۵ میلیون ساعت پرواز را ثبت کرده‌است. همچنین، برای ساخت قطعات این موتور، از مواد پیشرفته‌تر، سبک‌تر و مقاوم‌تر در برابر حرارت، از جمله کامپوزیت‌های ماتریس سرامیکی (CMC) استفاده شده که می‌توانند دمای نزدیک به ۲۴۰۰ درجه فارنهایت را تحمل کنند. به طور کلی، موتورهای جت می‌توانند در دماهای بالاتر، کارآمدتر عمل کنند.

 

منبع:

General Electric

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها