قطعات موتور توربوفن لیپ

بازطراحی قطعات مهم موتور توربوفن لیپ

قطعات موتور توربوفن لیپ

شرکت CFM اینترنشنال از بازطراحی برخی از قطعات اصلی موتور توربوفن روزآمد لیپ خبر می‌دهد. هدف از این کار، افزایش عمر عملیاتی این قطعات به‌ویژه در مواجهه با محیط‌های عملیاتی سخت عنوان شده‌است. انتظار می‌رود امکان تعویض این قطعات بر روی موتورهای لیپ که نیروی پیشران جت‌های مسافربری ایرباس خانواده A320neo و بوئینگ خانواده B737MAX را تامین می‌کنند، در سال آینده میلادی آغاز شود.

مسئولان ارشد این شرکت فرانسوی و آمریکایی، در آستانه برگزاری نمایشگاه هوایی بین‌المللی پاریس اعلام کردند که این اقدام اخیر، حاصل تحلیل داده‌ها و بازخوردهای ناشی از بروز آسیب‌های جدی به پره‌های ثابت و متحرک توربین پرفشار موتور لیپ، به‌ویژه در محیط‌های عملیاتی گرم بوده‌است. بنابر ادعای شرکت سازنده، با تعویض پره‌های ثابت و متحرک بازطراحی‌شده جدید و با افزایش بازه زمانی بین دوره‌های بازرسی، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.

با پایان یافتن همه‌گیری ویروس کووید۱۹ و رونق گرفتن مجدد صنعت هوانوردی، تقاضا برای سفر هوایی افزایش یافته و ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری و همچنین عرضه نمونه‌های جدید موتورهای لیپ رو به فزونی یافته‌است. نخستین نمونه‌های موتور روزآمد لیپ در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شدند. انتظار می‌رود با افزایش ۵۰ درصدی در سال جاری میلادی، تعداد موتورهای لیپ تولیدشده به ۱۷۰۰ واحد برسد.

شرکت CFM اینترنشنال با سرمایه‌گذاری مشترک فرانسه و آمریکا ۵۰ سال پیش کار خود را آغاز کرد و خانواده موتورهای نام‌آشنای CFM56 را به بازار عرضه کرد. انتظار می‌رود این شرکت در سال ۲۰۳۵، موتور جدید با فن باز موسوم به رایز را به بازار عرضه نماید. رئیس جمهور فرانسه اخیرا در بازدید از تاسیسات شرکت سافران، شریک فرانسوی شرکت CFM اینترنشنال، از تخصیص کمک مالی دولتی ۳۰۰ میلیون یورویی برای تقویت صنعت هوانوردی با تمرکز بر موتورهای توربوفن خبر داد.

منبع:

reuters

#CFM اینترنشنال #موتور لیپ #موتور هوایی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها