سوخو سوپرجت

اعلام تاریخ جدید برای اولین پرواز نمونه روزآمد سوخو سوپرجت

اولین پرواز نمونه روزآمد سوخو سوپرجت

نخستین پرواز نمونه آزمایشی عضو جدید خانواده هواپیمای جت منطقه‌ای سوخو سوپرجت موسوم به SSJ-new، در سپتامبر ۲۰۲۳ انجام خواهد شد. این خبر توسط مدیرعامل اتحادیه هواپیماسازان روسیه موسوم به UAC اعلام شده‌است. همچنین ادعا شده بخش بزرگی از قطعات بکاررفته در این هواپیما، ساخت روسیه است. این مقام ارشد صنعت هواپیماسازی روسیه بر تعهد مجموعه خود برای عرضه نمونه‌های عملیاتی این هواپیما تا سال ۲۰۲۴ تاکید کرده‌است.

پیش از این، در تاریخ اول ژوئن ۲۰۲۳، نمونه پیش‌تولیدی SSJ-new مجهز به موتورهای سام۱۴۶، برای انجام پروازهای آزمایشی آماده شده بود. آخرین مراحل چک زیرسامانه‌ها و آماده‌سازی این پرنده تا نیمه ژوئن تکمیل شد. اما هنوز موفق به انجام اولین پرواز خود نشده‌است. در عین حال، چندی پیش اعلام شد که یکی از نمونه‌های آزمایشی سوخو سوپرجت۱۰۰ برای انجام پروازهای آزمایشی به موتورهای PD8 مجهز می‌شود، اما کمی بعد گزارش شد که انجام این پرواز به اواخر سال جاری میلادی موکول شده‌است.

” بخوانید: هواپیمای جدید سوخو سوپرجت کاملا روسی نخواهد بود “

عملا می‌توان این پرنده را دومین نمونه پیش‌تولیدی نمونه جدید SSJ-new برای این شرکت در برنامه‌های پروازی قلمداد کرد. اتحادیه هواپیماسازان روسیه در تلاش است با بکارگیری همه امکانات خود پروژه توسعه هواپیمای SSJ-new را تسریع بخشد. اما مشکلات متعددی ناشی از عدم آماده‌سازی موتورهای توربوفن بومی PD8 تاخیرهای فراوانی را در این برنامه ایجاد کرده‌است. از این رو، رویکردی ترکیبی در برنامه آزمایش‌های استاتیکی و پروازی در قالب برنامه اخذ گواهینامه صلاحیت پروازی SSJ-new طراحی شده‌است.

قرار است نخستین نمونه عملیاتی SSJ-new مبتنی بر سازه بدنه سوخو سوپرجت۱۰۰ مونتاژ شود، به گونه‌ای که با اعمال تغییرات جزئی، امکان نصب سامانه‌های روسی جایگزین نمونه‌های غربی بر روی آن میسر شود. در حالی که صنعت هوانوردی غیرنظامی روسیه با چالش‌های اساسی در تعمیر و نگهداری موتورهای سام۱۴۶ روبرو است، عدم توفیق در پیشبرد به‌هنگام موتور PD8، آینده حوزه حمل و نقل هوایی این کشور را بیش از پیش مبهم کرده‌است.

” بخوانید: جدا شدن پوشش موتور و دردسر برای سوخو سوپرجت روسی

منبع:

aviation21

#تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی #موتور PD8 #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها