شرکت آلمانی ام‌تی‌یو

روند شکل‌گیری و توسعه شرکت آلمانی ام‌تی‌یو (بخش چهارم)

۲۰۱۴: مشارکت ام‌تی‌یو در ساخت موتور جی‌ئی۹اکس

ملاقات مدیران ارشد اجرایی جنرال الکتریک، شرکت موتورهای هوایی ام‌تی‌یو، موتورهای هوایی آی‌اچ‌آی، سافران و سافران آیرو بوسترز در اواسط ماه ژوئیه ۲۰۱۴ در نمایشگاه هوایی بین‌المللی فارنبرو، به نقطه عطفی برای عقد قرارداد در ساخت موتور جی‌ئی۹اکس تبدیل شد. این موتور بطور انحصاری برای نصب بر روی هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۷۷اکس در نظر گرفته شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی، باید از سال ۲۰۲۰ وارد بهره‌برداری عملیاتی می‌شد.

شرکت آلمانی ام‌تی‌یو

۲۰۱۴: افتتاح رسمی مرکز پشتیبانی و لجستیک

یک مرکز خدماتی جدید با ۵۶۰۰ مترمربع مساحت در دو طبقه، شامل بخش‌های مربوط به ورود کالاها، گمرک، بازرسی و تجارت خارجی راه‌اندازی شد. سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ میلیون یورو با توجه به افزایش تولید، از جمله تولید موتور پی‌دبلیو۱۱۰۰جی-جِی‌ام، امری ضروری برای این شرکت به شمار می‌رفت.

۲۰۱۵: ثبت بیش از ۱۵ هزار بازدید کارگاهی (شاپ ویزیت)

در سی و پنجمین سالگرد تاسیس مرکز تعمیر و نگهداری ام‌تی‌یو، این شرکت پانزده هزارمین بازدید کارگاهی خود را جشن گرفت. موتور مورداشاره از نوع سی‌اف۳۴-۱۰ئی بود که از شرکت آیرومکزیکو به مرکز تعمیر و نگهداری ام‌تی‌یو فرستاده شده بود. این مرکز صلاحیت انجام خدمات تعمیر و نگهداری و بازسازی بر روی خانواده موتورهای توربوفن سی‌اف۳۴ را دارد.

شرکت آلمانی ام‌تی‌یو

۲۰۱۵: پرواز آزمایشی موفق ای۳۲۰نئو

ایرباس پرواز آزمایشی هواپیمای ای۳۲۰نئو مجهز به موتور پی‌دبلیو۱۱۰۰جی-جِی‌ام را با موفقیت به پایان رساند. از سپتامبر ۲۰۱۴، سه نمونه اولیه این هواپیما ۳۵۰ پرواز، معادل ۱۰۷۰ ساعت پروازی را ثبت کردند. در نتیجه، اداره هوانوردی اروپا (یاسا) و اداره ملی هونواردی فدرال آمریکا (اف‌ای‌ای)، صلاحیت پرواز هواپیمای ای۳۲۰نئو با موتور توربوفن دنده‌ای را تایید کردند.

شرکت آلمانی ام‌تی‌یو

۲۰۱۶: استفاده عملیاتی از موتور توربوفن دنده‌ای برای هواپیماهای مسافربری

اولین هواپیمای مجهز به موتور توربوفن دنده‌ای وارد چرخه عملیاتی شد. اولین پرواز هواپیمای ای۳۲۰نئو در ژانویه توسط لوفت‌هانزا و به دنبال آن هواپیمای ای۲۲۰ توسط سوئیس ایر در ژوئیه انجام شد. ام‌تی‌یو نیز سخت مشغول فعالیت بر روی خانواده موتور توربوفن دنده‌ای ساخت شرکت پرت‌اندویتنی بود. این موتورها باعث کاهش مصرف سوخت، آلودگی و انتشار صدا و همچنین هزینه‌های عملیاتی می‌شوند.

۲۰۱۷: اولین پرواز برای امبرائر ئی۱۹۵-ئی۲

در ماه مارس، توجه تحلیل‌گران صنعت هوایی برزیل به پرواز اولیه امبرائر ئی۱۹۵-ئی۲ معطوف شد. این جت منطقه‌ای تنها سه هفته پس از خروج از خط تولید، نخستین پرواز خود را انجام داد. این هواپیما مجهز به دو موتور پی‌دبلیو۱۹۰۰جی، پس از یک پرواز دو ساعته بدون هیچ مشکلی در فرودگاه سائو خوزه دِ کامپوس به زمین نشست.

شرکت آلمانی ام‌تی‌یو

۲۰۱۷: افتتاح شعبه جدید در ژشوف لهستان

در پاییز، ام‌تی‌یو و لوفت‌هانزا تکنیک به توافق رسیدند که یک شرکت تعمیر و نگهداری مشترک موتورهای توربوفن دنده‌ای ایجاد کنند، به طوری‌که هر شرکت پنجاه درصد سهام را در اختیار داشته باشد. محل این شرکت جدید در ژشوف لهستان واقع شده و قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۹ شروع بکار کند. بر اساس برنامه‌ریزی، هزار فرصت شغلی در این شرکت ایجاد و ظرفیت انجام ۴۰۰ بازدید کارگاهی (شاپ ویزیت) در یکسال برای آن در نظر گرفته شد.

شرکت آلمانی ام‌تی‌یو

۲۰۱۷: همکاری بین شرکت‌های ام‌تی‌یو، دی‌ال‌آر و شرکت جی‌کی‌ان

ام‌تی‌یو، مرکز هوافضای آلمان (دی‌ال‌آر) و جی‌کی‌ان همکاری گسترده‌ای را برای تحقیق در مورد موتور هواپیماهای سبک آغاز می‌کنند. هدف از آن بهبود روش کار کمپرسور کم‌فشار، مسیر انتقال و کمپرسور پرفشار به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی در این موتورها بود. یافته‌های آنها در نسل بعدی موتورهای توربوفن دنده‌ای بکار گرفته خواهد شد.

۲۰۱۸: گسترش ظرفیت کاری ام‌تی‌یو کانادا

از این تاریخ به بعد، ام‌تی‌یو کانادا، خدمات پشتیبانی، تعمیر و نگهداری از موتورهای توربوفن وی۲۵۰۰ را ارائه می‌کند.

شرکت آلمانی ام‌تی‌یو

۲۰۱۸: معرفی ام‌تی‌یو پاور

عضو جدید خانواده ام‌تی‌یو با نام جدید ام‌تی‌یو پاور به بازار معرفی شد. این شرکت تخصص لازم در حوزه توربین گاز را از شرکت آیروسلوشنز و خدمات تعمیر و نگهداری ام‌تی‌یو به عاریه گرفت و بطور خاص بر روی تولید و عرضه عایق‌های براش سیل کار می‌کند.

۲۰۱۸: گسترش فعالیت‌های ام‌تی‌یو در لهستان

این شرکت ۱۱۴۰۰ مترمربع مساحت فضای شرکت خود را گسترش داد و تعداد کارمندان را به میزان حدود یک چهارم بیشتر کرد. این توسعه ناشی از پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه فناوری‌های تولید افزایشی و افزایش شدید نرخ تولید گروه ام‌تی‌یو است. از کل این فضا ۷۵۰۰ مترمربع به بخش تولید و ۳۹۰۰ مترمربع برای تأمین فضای اضافی مورد نیاز جهت ارائه خدمات پشتیبانی تولید اختصاص داده شده‌است.

۲۰۱۹: تاسیس مرکز جدید تعمیر در صربستان

شرکت موتورهای هوایی ام‌تی‌یو و دولت جمهوری صربستان با هدف تاسیس شرکتی جدید در منطقه بلگراد، یک توافقنامه امضا کردند.

شرکت آلمانی ام‌تی‌یو

۲۰۱۹: مشارکت ام‌تی‌یو در پرژه هواپیماهای کوچک هیبریدی-الکتریکی

ام‌تی‌یو در زمینه هواپیماهای کوچک هیبریدی-الکتریکی تولیدشده توسط شرکت ئی سات در آخن و پیشرانش برقی هیبریدی منحصر به فرد آن همکاری می‌کند. استفاده از این نوع هواپیماها بعنوان تاکسی هوایی مورد توجه قرار گرفته‌است.

۲۰۱۹: افتتاح دفتر جدید ام‌تی‌یو در سنگاپور

مرکز تعمیر و نگهداری ام‌تی‌یو، در قلب صنعت لیزینگ حمل و نقل هوایی در سنگاپور دفتر تاسیس کرد. برآورد می‌شود تا سال ۲۰۲۹، حدود ۴۰ درصد ناوگان هواپیمایی جهان در منطقه آسیا-اقیانوسیه فعال باشند و بخش قابل‌توجهی از این هواپیماها تحت قراردادهای لیزینگ عرضه می‌شوند. از این جهت، حضور ام‌تی‌یو در سنگاپور حائز اهمیت است.

۲۰۱۹: افتتاح مرکز آزمایش پیشرفته جدید

ام‌تی‌یو در سایت مونیخ خود، یک مرکز آزمایش پیشرفته جدید برای قطعات موتور افتتاح کرد. در این مرکز، آزمایش قطعات مختلف کمپرسور و توربین‌ شامل ایرفویل، دیسک، پوسته، رینگ‌ها و اتصالات انجام می‌شود. برای راه‌اندازی سلول تست دورانی چندمنظوره این شرکت سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون یورویی شده‌است.

شرکت آلمانی ام‌تی‌یو

۲۰۲۰: افتتاح مراکز جدید ام‌تی‌یو در دوبلین و دوبی

ام‌تی‌یو دفاتر خود در دوبلین و دبی را افتتاح کرد. دوبلین یکی از مراکز جهانی لیزینگ هواپیما است و مرکز تعمیر و نگهداری ام‌تی‌یو از بیش از ۲۰ مشتری در منطقه خلیج پشتیبانی می‌کند.

۲۰۲۰: آغاز کار بر روی سلول سوختی

مرکز هوافضای آلمان (دی‌ال‌آر) و ام‌تی‌یو بر روی توسعه و ساخت نمونه عملیاتی سامانه پیشرانش مبتنی بر سلول سوختی همکاری مشترکی را آغاز کردند. در ماه اوت ۲۰۲۰، دو طرف توافقنامه‌ای را برای توسعه نمونه اولیه این سامانه امضا کردند. قرار است از هواپیمای دورنیر۲۲۸ بعنوان بستر آزمایشی پرنده برای اثبات این فناوری استفاده شود.

 

منبع:

mtu

 

*روند شکل‌گیری و توسعه شرکت آلمانی ام‌تی‌یو (بخش اول)

*روند شکل‌گیری و توسعه شرکت آلمانی ام‌تی‌یو (بخش دوم)

*روند شکل‌گیری و توسعه شرکت آلمانی ام‌تی‌یو (بخش سوم)

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها